Pappersbarn...

Jag blir så störd över all blinkande reklam här på sidan!
Inte van att ha den, sidan blir ju ful och mina egna bilder blir utkonkurrerade och störda.
Möjligt att den går att styra på nå vis men ärligt, orkar inte läsa det finstilte. Jag vet hur den kan försvinna!
Tror den får försvinna i helgen. Om jag hinner?
Trevligare att bjuda på egna tips än andras budskap.

Det är lill-lördag! Vad gör ni hemma? Ut på lokal med er!
Själv har jag träffa goda vänner för lite samkväm. Sedan några år har vi en trevlig  tradition nu på ”våren”. Klart det är ett besök på vårsalongen tillsammans med alla andra ”tanter”.
I år återförpassad ut på Kungliga Djurgården och nyrenoverade Liljevalchs. Måste erkänna att jag gillade bättre att ha den på ”ett tak” inne i stan! Så här års är det lite dött där ute på Djurgården, speciellt nu när även ”Blå Porten” håller stängt. Det blir rent av lite öde!

Vad tyckte jag då? Jo tack, det var väl kul…
Uppskattade framför allt Bea Szenfelds fantastiska papparskonst. Har sett hennes papperskreationer flera ggr tidigare och blev positivt överraskad att hon fanns representerad, trots att hon är etablerad. Trodde detta främst var ett forum för amatörer?

Sedan är det ju kul att se det lite galna. Som små snusprillor i päronträ. Eller den virkade jättekaninen! Men det galna var förvånansvärt begränsat!

Därefter blev det kultur av ett helt annat slag!
Fortsättning följer…      

 

 

 
0 kommentarer publicerat i Stockholm
Taggar: Konst, Liljevalchs, Utställning, Vårsalongen2018