ICA på Folkunga...

Kultur in the city...!
Äntligen är det möjligt!
Inte längre ett måste att ett glas vin ska servera med varm mat, efter 12 på dagen i en lokal med så och så många sittplatser...!
Kan väl erkänna att jag inte är helt inne på hur regelverket var eller är, bara hur det har tolkats och finns.
Nu kan jag själv välja när jag vill dricka ett glas vin eller bubbel på lokal. Kanske galet dekadent, men det får stå i betraktarens ögon... Jag kallar mig livsnjutare!
På 80 talet i Uppsala var det möjligt att senare på kvällen smita in på en pizzeria, Lilla Carolina...  
Att beställa in ett glas eller en flaska vin utan att äta. 
I början av 2000 talet jobbade jag inne i stan. Hade Akademibokhandeln som granne i samma fastighet. De hade en nyöppnad butik och i "hörnan" med pocket fanns en bar. Ultimat coolt och härligt urbant! Klart man hängde där då och då. Sedan kom myndigheterna kom på att det inte kunde gå för sig och slog igen "spektaklet". Vet att de slogs länge, började servera lite kallskuret men tyvärr funkade det inte.
 
Nu känns allt möjligt. Vinbarerna växer upp som svampar ur jorden, och det kostar skjortan...
Inte heller vad jag söker! Jag gillar enklare slink in ställen, där vinet har hög kvalite och ett pris som gör att jag har råd att återkomma. Har min favoriter nere i Hötorgshallen, men nu har jag hittat en utmanare. Tung spelare! ICA på Folkungagatan på Söder. Ett ställe så "Eva". Bara detta, ska vi gå till iCA? Härligt galet och mitt i prick.
Men nu är jag aldrig nöjd! Jag vill h mer att välja på! Västemalmsgallerian ha ralla möjligheter, eller varför inte Hemköp i Åhlens city??