Up in the air, or NOT...!

Midsommar i antågande och som traditionen bjuder, dags för en trip till Berlin…! Sen avgång för att hinna jobba full dag. Nytt jobb, svårt att veta om man kan komma ifrån tidigare. Sega krypande köer genom stan, men var ändå på Arlanda i god tid för att kunna koppla av och hitta semesterlugnet i loungen.
Tiden för avgång närmar sig, man står där och trampar och vill man bara ombord. Galet med folk!
Tänk, det fanns en tid när biljetterna till Berlin över midsommar dumpades och man var nästan ensam på planet! Men det var då det!

Så, äntligen dags för  ”boarding”! Synd bara att det är nu vi egentligen borde börja taxa ut.
Nitlott i form av knökat plan, dessutom modell mindre och väldigt slitet! Borde vara min tur att testa deras nya ”NEO” nu?
Det är så varmt…! Lite luftkonditionering vore inte fel, luft…!

Nästan direkt kommer infon att vi just missat vår ”slot”, och ny startid ligger om 90 minuter...
Detta är inte sant… Nittio minuter, och vi måste sitta kvar i planet!
Andas djupt, gilla läget…!
I tankarna har jag redan checkat in på Noah’s…

Tiden sniglar sig verkligen fram.
Lustigt nog öppnar man dörren efter en stund och släpper på ytterligare några passagerare. Jag med min fönsterplats ser att även nytt bagage lastas på. Har jag aldrig varit med on tidigare!
Sedan kommer besked om ytterligare försening, nå’t om ”oväder” och till slut att flighten är INSTÄLLD…
KAOS i kabinen! Plötsligt är jag inte lika nöjd med min fönsterplats! Ytterligare en anledning att alltid välja plats vid gång!

Nu kan jag ändå säga att det hela rullar på ganska ok. Min första tanke är att vara snabb ut för att få en bra ombokning men ganska omgående kommer beskedet att flighten får ny starttid vid 07:00 nästa dag. Ganska kort tid därefter börjar man dela ut vouchers för hotel, chartrad buss avgår från Hållplats 12. Glöm inte att hämta ut incheckat bagage!
Är ganska snabb ut till Hållplats 12 och kön är redan LÅNG. Den ”chartrade” bussen är en minibuss som tar typ 10 personer!
Ungefär där tar mitt tålamodet slut och adrenalinen kickar in på allvar. Klockan drar mot midnatt och jag ska vara tillbaka om några timmar!
Tänker inte köa… SAS tar alla kostnader säger de. Värt att testa!
Beger mig mot taxikön en bit bort…
Får ”deala” lite med en förare för ett rimligt pris, får med mig några tyskar som haft samma tanke men som håller på att hamna i ”fel” bil.
Kvällens goda gärning mitt i röran! J

Når hotellet på några minuter.

Kan lova att det inte är helt enkelt att somna. Speedad som en kanin och med puls på max! Om några timmar är det dags att gå upp och börja om…

Det var inte med en vy över långtidsparkeringen i Märsta jag tänkt starta min semester…