Service över förväntan...!

Det var ju de där med en inställd flighter och kompensation...
Kvällstidningarna som älskar att oja sig över alla stackars flygresenärer som fastnar än här eller där.
Jo då, har själv suttit där! En lång natt på Las Vegas International. Skulle flyga upp till NYC, och budgetbolaget jag åkte med plötsligt fick för sig att ställa in. Blev jag blåst på ett dygn i NYC, surt. Men det var en billig biljett.
Annars har det varit kortare förseningar eller bagage på avvägar. Har försökt få ersättning några gånger, men utan någon större lycka.

Nu var det flighten till Berlin med SAS. Trots omständigheterna sköttes det hela på plats smidigt och informationen var tydlig. De fixade hotel och vi uppmanades att spara kvitton för alla eventuella utlägg.
Kanske inte helt klart var man sedan skulle vända sig med sina kvitton. Men efter ligt googlande hittade jag rätt på hemsidan. Men väl på rätt ställe var det bara att registrera kvitton och bankuppgifter. Fotade min kvitton och skickade med som bilaga.

Automatsvar kom direkt, handläggningstid på 3 veckor…

Döm om min förvåning när jag redan nästa fm fick ett svar från SAS kundtjänst där de meddelade att de hade betalat ut pengarna till mitt konto! Allt utom ett glas vin i baren... Var ju tvungen att testa!  Men mat och taxi godkändes! Kan inte bli annat än imponerad! Service!

Så var det MODERNA, bolaget där jag har min hemförsäkring. Kan meddela att de inte var sämre! Ingen onödig administration, räckte med att jag kunde uppge flyginformation.
sasVisst, inte så man blev rik på kuppen, men i alla fall lite plåster på såren!

Väl värt att ansöka om…

 
0 kommentarer publicerat i , Resor Berlin;
Taggar: Ersättning, Förseningar, Kompensation, Reseförsäkring