På en annan del av Gärdet...

I dag kan vi snacka om ett sommarlojt Stockholm. Stockholmarna har lämnat stan och intagit hängmattan.
Nästan tomt på bussen när man tuffar igenom stan på morgonen. Men fullt av ivriga morgonpigga turister! Tidigt ute och med kartan redo. Förut såg man det på kameran runt halsen, i dag är det kartan som gäller!
Eller en stor fet guidebok! Konstigt egentligen, med tanke på att det mesta ryms i mobilen?

Tycker själv jag är ganska så bra på ”Stan”. Men under sista tiden har ett namn dykt upp som jag inte haft riktig koll på; Hakberget. Var ligger Hakberget? Jo då, 72an går till Hakberget, eller kanske inte alls för den går ju till Karlberg? Väldigt förvirrat!

Tills jag insåg att det var inte till Hakberget vi skulle, det var Hakberget vi just passerade och en massa turister dessutom!
Hakberget måste finnas med i guideböckerna!

Så efter jobbet tog jag mig en promenad…
Måste ju ha koll på närområdet! Vad var det turisterna kände till som jag missat?
Borde kanske köpa mig en guidebok om Stockholm och hitta nya vägar…?

Låt mig presentera Hakberget, som på sin höjd kan kallas kulle! På en annan del av Gärdet!