Turist i Stan...

Förra veckan irrade jag runt på Gärdet i jakten på ett 'berg' och några stora stenar... Det ena gav sedan det andra och jag fortsatte jakten in till stan. Hade fått för mig att jag behövde en guidebok, bums! Lite  lätt desperat kanske, men i bland går det undan från idé till handling! 


Under em avverkade jag sedan tre större specialbutiker för böcker i rask takt. Hittade en ny bok med snygga NYC bilder bland annat, men förvånansvärt begränsat vad gällde Stocholmsguider. Möjligen vackra promenadvägar, sköna cykelturer eller barn i stan... Men inte en ända vanlig klassisk guidebok med kartor och listade sevärdheter! 
Jag måste vara hopplöst omodern! Ska allt vara interaktivt eller viriturllt i dag? Men då ska jag ju veta vart jag ska, innan! Idén är väl att få ny inspiration och därefter  uppleva?

Blev till att shoppa 'online'...
Leveransen tog en vecka! Jag måste verkligen ha sökt nå't unikt!?
Hittade i alla fall en klassisk guide, möjligen lite 'trött' trots ett relativt färskt utgivningsdatum. Men även en lite modernare variant, lite 'glassigt' magasin lik.
Klart den snygga fotoboken om NYC fick hänga på! Blev ju ett 'fynd' när jag inte shoppade på fina gatan inne i stan...