Konst och kultur...

Skulle man vilja, går det säkert bra att för resten av sitt liv jaga NYC runt på museum av alla de slag. Alla dessa mer eller mindre välkända... Guggenheim, MOMA, The Met, bara för att nämna några. En gång för många år sedan besökte jag the Skyscrape museum! Tror det var det minska museum jag besökt?
Tankarna går även till jazzklubbar... Så fort man kommer in i en miljö och det är soft jazz i högtalarna, och jag smälter... Så New York!
 
Men min utmaning ligger mer i att htta konsten mitt i. Den finns ju där, i en gatukorsning! På en bakgård, i tunnelbanan. Gäller bara att ha ögonen med sig, att lyfta blicken.  
Street Art finns överallt! Men även musiken! Ner i tunnelbanan vid Time Square, och det bjuds nästan alltid på gratis konsert...
Konsert i tunnelbanan, Time Square...