Med Qatars A380 mot Bangkok...

Så är det äntligen dags för den riktigt stora...
A380'an i två plan, för vidare färd mot Bangkok!
Gaten C12 är längst bort!
Å jag ska ännu längre bort visar det sig, till en alldeles "egen" ingång! Ska ju en trappa upp! Det är alldeles öde i terminalen! Sitter alla kvar i loungen?? Verkligen så långt bort man kan komma! Slussas sedan vidare och inte en chans att se planet!  Synd, hade gärna velat ha lite "nos" kontakt!      
 
Väl ombord är det samma totala uppmärksamhet som på första turen ner till Doha. Business kabinen är ändå betydligt större här än på Dreamlinern. Större delen av övre deck! Man häpnar över servicen!
De har verkligen tvärkoll! 
Alla frågor, men nu är även frågan när jag vill bli nedbäddad? Å så tilldelas jag en egen pyjamas!
Sorry, men åker jag en A380 tänker jag inte missa en minut genom att sova bort turen!! Finns viktigare saker att göra! Ska på liten promenad efter maten.
 
Även här måste jag nämna maten. Man kan inte flyga Qatar utan att nämna maten! Pilgrimsmusslan till fördrinken och därefter den arabiska mezze'n, oj, oj, oj... Så läckert!! Känner åter hur det vattnas i munnen!
 
Intressant, detta är verkligen en sovande flight! Men hur många använder sin pyjamas? Eller som tackat ja till att bli nerbäddade med lakan och täcke! Bakom mig sover en passagerare djupt redan när jag kom ombord. Nedbäddade!
Men det var ju en snygg pyjamas, så min får följa med hem i väskan!
 
Men jag hade ju ett uppdrag, innan jag kan gotta ner mig framför en film.
Jag skulle bakom de där "skynket"...!