Hemmablind...

Ber att få erkänna...
Trots att jag numera kallar mig Stockholmare, men det är ju härifrån jag kommer!
Som sprungen ur en asa hög!
Ända gången jag har skolkat! Tillbringade flera timmar här på "Högarna" i stället för i Gamla Uppsala Skola. Kan det ha varit i 3'an? Har själv inget minne av händelsen. Måste därför vara ont förtal!

Även om man åker "hem" då och då är det sällan man tar sig tiden att se sig om. Men måste säga att jag gillar platsen, hela området runt med Gamla Uppsala Kyrka, Odinsborg och högarna då... Sommar som vinter, vardag eller fest! Hemma på min gata...
En plats med en mycket spännande historia! 
Sommartid står turistbussarna på kö. Men det går lätt att ta sig hit med vanlig stadsbuss! SJ tåget från Stockholm tar 45 minuter!
Ta en promenad i området, titta in i kyrkan. Numera finns även ett litet museum att besöka. Avsluta med äkta mjöd. Gissar att den fortfarnde serveras på Odinsborg!
I horn, värt en äkta Viking...!