Det var en gång ett hus, eller snarare tre...

Nog känns det lite konstigt! Nu lämnar vi de stora husen...!
Husen som när de byggdes, nästan skapade sig en egen liten stad omkring! Många, många, många rum och långa, långa  korridorer. Nu bygger man om hela komplexet till lägenheter. Någon som vill bo i något av våra mötesrum? 
Vi lämnar Råcksta, och det blir Solna som ny adress. Inte långt från Vasavägen, där jag kamperde under mina första Stockholmsår. Lustigt, hade jag bott kvar i dag hade jag kunnat äta lunchen hemma!
 
Möjligen lite taskig planering, att jag faktiskt inte får vara med på invigningen i nästa vecka. Nu kommer jag dit när alla redan är vana! Men jag har ett nytt snyggt inpasseringskort, och flyttlådan var uppmärkt när jag lämnade in under em. 
 
Nu hoppas jag bara på att stora Berlin Björnen som bott utanför vår entré får flyttas med. Han mötte mig vid mitt första besök, och lugnade mig när jag försöka hitta in i huset, vid mitt första besök.
Tänkte faktiskt inte på om han fortfarande stod kvar när jag drog i väg. Orsaken var att min uppmärksamhet stals av en GB box som rymt, och parkerat sig på andra sidan ingången...
En glass, någon...?
Å så alla våningar...