Neon, på min gata i stan...!


Oj, känns som om det vara dagar sedan jag uppdaterade senast...!
Riktgit så illa som känslans säger, är det ju faktikst inte. Men det är en massa som plötsligt kört ihop sig. Som att jag åter har en PC som går varm och skriker om att den håller på att börja koka...! Tror att en knökfull hårddisk kan vara en bidragande orsak. Går inte in en bild till. Eller så tror den att den är en bil, i alla fall om man får tro motorljudet!
Nu har jag ägnat mig åt lite rensning! Vi får se om den kan tänka sig att rulla en tid till...

Å så har det varit en del planeraden av resande som tagit tid. Paris, försöker räkna museum och kyrkor. Har tappat räkningen nu! Å så hur jag ska hinna med mig själv i höst. Ja, men jag ville ju till NYC. Inser ju att det är kört! Å frågan är hur det blir under nästa år, då en i familjen emigrerar över engelska kanalen. Klippkort till Heathrow? Men man kan ju byta, och åka vidare till JFK, har jag hört...? 
Bara en massa svammel, som vanligt!

Men en fläkt av den stora världen!
Hotellet utanför porten, nyöppnar på onsdag! Å en stor fin neon skylt har de hunnit montera! Attans otur, men den syns inte från min balkong! För jag kan inte se runt hörn, ännu! De sista dagarna har varit regnvåta och mörka, då har skylten strålat! Så uppiggande, så fort jag kommit ut på gatan.

Nu börjar strykjärnet stånka och pysa också.
Den vinken var ju fin...!