Lite rosa och rutig...!


En trogen följeslagare, fick stanna på rummet...
Min lilla röda, finns inte mer!
Tio år, och otaliga turer fram och åter... Men i måndags gav den upp! Den var inte ens incheckad. Först släppte ena sidan av handtaget. Sedan var det hela, helt loss!
Har tidigare lämnat in min "stora" för handtagsbyte. Det lönar sig inte!
Så det var "shoppa ny" som gällde!

En resväska på kommando, inte helt lätt kan jag säga!
Den ska vara funktionell, ha stora hjul, väga minimalt...

Kan jag undvika att checka in så... Väskorna har ju en förmåga att åka sin egen väg! Hände igen nu, men den här gången var den kollega som hade otur. Min kom inte i närheten av ett "band"...
Men det är en annan historia!   

Dessutom måste den ju sticka ut, så den syns...!
Om man mot förmodan måste lämna iväg den!
Måste även vara snygg! Eller i alla fall ha attityd, kanske rent av vara cool...?
Väldigt många måsten, det var...!
 
Såg faktiskt en direkt.
Kanske inte totalt ultimat...
Men helt ok! Möjligen lite för stor, i alla fall om man lyssnar på SAS och grabbarna...
Men det blir till att dra åt "snoddarna" lite extra! Det ska gå!

Min nya resekamrat, en lite rosa och rutig!