Nytt Hotel, vilda och vågade...

När det gäller hotel är jag kinking. Dels är jag ju ofta en ensamåkare och samtidigt är tid pengar. Fullt möjligt att bo en bit off, men att se NYC från tunnelbanan är ju knappast planen...?
Under åren har jag testat mig igenom ett gäng boenden.
Upper West, Upper East, Midtown, Chinatown var länge in favorit. Men så har vi då området Chelsea... Coolt lagom mitt i smeten, men också med egen identitet.
 
Jo då, provat några varianter även här.
Gayvänliga ”Colonial House”, något dyrare ”Chelsea Pins” och senaste resorna hos de  katolska nunnorna på 23e gatan, ”Leo House”...!
Men nunnorna och Leo House är ett ganska slitet hotel (hotellet)...
Nu var vi ute i god tid och ett ”Four Points Sheraton”, dök upp i flödet. Nåt kvarter åt fel håll, men fullt möjligt prismässigt när man är två som delar på notan! 
Så detta är nog mitt lyxigaste boende i NYC, men fortfarande med charm! En kedja som står för kvalité och service. Fantastiskt goda sängar!! Relativt stort rum! Men ändå inget megahotellet.
Namnet ger ändå en viss nivå, inbillar jag mig! Ett ställe att ha ögonen på, om det dyker upp...
Här kan jag mycket väl tänka mig ett nytt besök!