Varför regnar det alltid i Göteborg?

Har under många år haft goda vänner som envisats med att bo i den här delen av landet. När man kan bo i Stockholm! Men det är ju trevligt för mig som kan ta mig en minisemester och gästa dem då och då. Nu hade jag en passande ledig fredag, så varför inte? Men ledig? Klockan ringde i samma vanliga tid som om jag skulle till jobbet. Men nu fick jag gå förbi min ordinarie hållplats och satsa på flygbussen direkt. Skön morgon! 

Kom i väldigt lagom tid, men hoppade loungen. Är ju inte alltför upphetsande där på 4an. Skulle möjligen vara att man faktiskt har utsikt över plattan och kan vila ögonen på några vackra fåglar...
Skön flight ner! En B737, och långt ifrån fullbokad! Blev verkligen förvånad, ändå fredag? Sista vändorna har ju varit hopplöst överfulla! De där tomma sätet gör så mycket! Såg att jag satt på en ”full” rad när jag checkade in, men flyttade mig en rad. Fick en god kopp kaffe och en tunnbrödsrulle. Enkelt, men gott!
Knappt man hinner upp innan det är dags att gå ner… 
Varför regnar det alltid i Göteborg?

En annan flygbuss, så smidigt…
Men Scandic Europa, nja… Visserligen ett extremt bra läge, men lite för stort och lite för mycket löpande band. Hade verkligen önskat att få tillgång till rummet, men redan vid 12-tiden? Inte en chans! 
Önskade ett rum mot gatan, men det passade inte vår rumskategori? 
Men jag kunde få låsa in mitt bagage. 

Sist bodde jag på ett äldre och betydligt mindre Scandic ”lite bakom”, kanske 5 minuter bort…? Så mycket trevligare!
Så det blev till att vandra runt i regnet och ”göra” Göteborg..  
Några timmar innan C skulle dyka upp.