I Göteborg är alla välkomna...!

Gillar verkligen att flyga från Landvetter. En mycket trevlig och lagom flygplasts! Dessutom tycker jag det är ett mycket smart koncept att slå ihop inrikes och utrikes! Servicen blir så mycket bättre!
Min plan var att den här ggn testa ytterligare en SAS lounge. Nu ser de visserligen väldigt lika ut, men ändå! 
Har åkt från Landvetter ett antal gånger, men av någon anledning har det inte blivit av eller passat tidigare. 
Så jag bokade min plus biljett, och kände mig väldigt nöjd. 
 
Tills jag började fundera…
Var inne på olika forum, och insåg då missen. Åtkomst till lounge gäller inte om du flyger inrikes, bara för utrikesresenärer. 
Ganska säker på att jag även hittade infon på SAS egen hemsida när jag letat i det finstilta? 

Men väl på plats var det långt över lunchtid. Och att ta sig en bit mat på en flygplats, knappast budget! Så tanken var att i alla fall fråga om man kunde på betala för att komma in? Det är ju ändå lite lugnare, och nå’t ätbart brukar ju finnas.
Letade mig fram till manuella ”Check In disken”. Fick iväg min väska och frågade helt enkelt kvinnan bakom disken om hon visste…?  Hon såg ut som en fågelholk? Var hade jag läst det? Hon till och med ringde loungen för att vara säker. 
Klart loungen ingår! Även om jag ”bara” ska till Stockholm!
I Göteborg är alla välkomna!

Å det fanns inprogrammerat på mitt boardingcard!

Själv är jag fortfarande lika förundrad. Men väldigt nöjd!
Jag kan checka av ännu en lounge, och den här var ju en höjdare i jämförelse med inrikesloungen på Arlanda!
Dessutom, bjöds förutom käk och dryck på en härlig vy över flygplan! Som det ska vara med andra ord!    
Detta var inte sista besöket!