Berlin Bristol, tidigare Kempinskis...

Av alla Berlins härliga Hotel har jag i åratal haft en favorit, Kempinski Bristol på Ku’damm. Tillbringar åtskilliga kvällar i baren genom åren, jag har verkligen trånat... Har till och med en favoritkypare som alltid kommer fram och tar i hand, önskar alltid välkommen tillbaka! 
Men erkänner, jag har varit alldeles för snål för att slå till på ett enkelrum!  
Nu hade jag verkligen sålt in ett rum. Stackars V hade inte en chans! 
 
Men döm om min förvåning redan när vi skulle boka och inget Kempinski i sikte! Kan ju inte vara utsålt...?
Adlon, vid Brandenburger Tor dök upp, men inte Bristol.
Till jag insåg vad som hänt. Bristol är inte längre ett Hotel inom Kempinski gruppen. Numera räknas det som ett fristående, fem stjärnor Berlin, Bristol helt enkelt...
Anar att det är gamla klausuler i nåt kontrakt som stökat? Det har viskats om risk för rivning för en ny Galleria osv.  En risk som inte längre föreligger... 
Vid betalning var det dessutom Kempinskis som tog pengarna. 
 
Frågan är då, om jag kommer att bo där igen?
Mycket sannolikt, om det är möjligt att hitta bra priser! Men förvånades över att rummet hade ett så litet fönster! Men de är ju inte större från utsidan! Logik, kallas det visst?
Bar 27, som nu bara är Bar Bristol däremot...
Min eviga favorit från i går, i dag och garanterat all framtid...
Under sista besöket i tisdags var inte min favorit i tjänst, men vi serverades av hans son... :-)
Fick dessutom reda på att han har italienska rötter!