Ingen bra början...

Tror väl inte det är riktigt så här det ser ut på Tegel Airport i Berlin i dag? Men i bland undrar man...
Kom ju farande med en kvällsflight från Köpenhamn i torsdags. Var lite mör efter en lång dag och vi var till och med lite tidiga. Nu med ankomst till huvudterminalen var planen att bara segla förbi bandet och hämta upp väskan och ta första bästa taxi till hotellet.
Men ack vad jag bedrog mig! 
Vi väntade. Och vi väntade, och VI VÄNTADE...
Ingen att fråga, inga väskor i sikte. 
Någon lyckades få info som hänvisade till disken för saknat bagage. Men för att komma dit var man tvungen att lämna internationellt område. Inte en chans att komma tillbaka in. Kändes inte helt bra...
Kan ju säga att jag började bli stressad när jag såg att vårt plan lämnade sin gate för att flyga tillbaka till Köpenhamn. Låg väskorna kvar...?
Till slut kom beskedet att väskorna var avlastade och fanns vid bandet en trappa ner. Men inte på bandet, vid sidan om och ingen tycktes kunna flytta över dem?
Drygt en timme efter att i landade började bandet rulla till applåder och visslingar. 
Vad är det med dessa kvällsturer till Berlin före Midsommar? För ett år sedan hamnade jag i Upplands Väsby...