Villeneuve-Loubet…

För att vara en vanemänniska när det gäller resande har jag verkligen slagit knut på mig själv i år! 
Ständigt nya destinationer! 
Nu kan även Franska Rivieran bockas av från min ”Bucket List” och redan nu vet jag att detta kommer att bli en ny favorit! Efter bara några timmar, och jag är helt såld…! 

Tilltalas av tillgängligheten, emottagandet av tjejen som körde mig hit i taxi, vajande palmer, det azurblå havet… Husen, den goda maten, vinet, temperaturen…
Men framför allt en form av romantiskt skimmer som förtrollar hela omgivningen. Alla dessa platser man läst om, hört om och sett på film. Platser man på något sätt alltid haft en relation till. En känsla , man bubblar närmast över av välbehag. 

Villeneuve-Loubet, en liten sömnig pärla alldeles vid havet. Helt perfekt i mina ögon! Trots högsommar, och det är gott om plats på stranden! Jag har faktiskt hunnit med att bada!!
Spännande arkitektur ramar in. I marinan trängs lyxyachterna och restaurangerna ligger vägg i vägg. Men det är fullt möjligt att hitta sin egen favorit vid sidan om. 

Vill man se sig om vidare är det bara att hoppa på tåget eller en buss…