I ottan mot Medelhavet...

 

Länge sedan det var en fakirflight som gällde. Upp med tuppen eller rent av före?
Planen var att ta en taxi ut för att kunna sova en liten stund längre, men det var redan fullbokat. Fler än jag som vill vara lata på morgonen. När jag sedan började titta på tiderna insåg jag, att jag rent av kunde ta flygbussen från Fridhemsplan och ändå sova lika länge! 

Det är dags för en minisemester vid medelhavet och det gäller att ta vara på tiden maximalt! Ut tidigt, tidigt och hem sent, sent direkt med SAS, så smart!
Dessutom, för första ggn någonsin åker jag mitt i sommaren och kan utnyttja mina “silversommarprivilegier”. Inte helt fel att kunna smita förbi hela kön för ”security” och välja ”fast track” till vänster. Trots att jag just i dag bara har en biljett i SAS Go. För nog märker man att det är andra resenärer i rörelse, blir lite rörigare och inte en kostym i sikte! Däremot många större sällskap och galet många barnvagnar!       

Min vana trogen planerar jag att ladda med lite extra valuta men får ge upp. Kön är alldeles för lång! Vill gärna hinna med en lite macka i loungen också. 
Smidig flygresa! Sista raden och flera tomma platser, så det är gott om space. Slumrar, tiden går fort! Landar på tid och inom några minuter sitter jag i en taxi på väg mot Villeneuve-Loubet. 

Jag är i Provence, Franska Rivieran!