Bara en vanlig fredag...


Möjligen lite extra vagant!
Frotterat mig vid Stureplan, ätit lyxlunch med väninnan A, blivande TV stjärna.
Vilken vårinjection att lämna jobbet redan vid 12! Strålande sol, allt blir torrt, torrt, torrt...!

Var lite tidig, kunde kosta på mig att få stå där mitt på och bara ta in omgivningen. Höra ljuden, känna dofterna och kolla in folket. Hade kunnat ägna mig åt kändis spotting rent av. Det var attan så kändistätt, och det gällde även under lunchen på "Sture", en stund senare...
Men jag är lite dålig på de där. Måste närmast trilla över någon för att faktiskt se...!

Därefter, hade ju faktiskt en plan för em.
Skulle ha en kokbok på bokrean, och en maskin för pasta...
Men hur svårt kan det va´?
Vilken flopp!

Nu var det visserligen mitt första besök på bokrean, på många år... Har kanske glömt hur man gör?
Hittade absolut ingenting som passade. Åhlens hade knappt nå't utbud alls. Å några kokböcker där i högarna, ja inte var det många...
Akademibokhandeln var bättre rustad. Men fortfarande inte några fynd.
Blev så flustrerad att jag faktiskt trillade över på ordinarie utbud. Har ju sett att han Aujalay, har just en Pasta Kokbok ute... 
I första receptet läste jag: "Koka pastan enligt anvisning på kartongen...!"
Men hallå, jag ska ju göra pastan själv. DET är ju hela poängen, jö!  
Hoppar det där med kokböcker, måste finnas info på nätet!

Å så pastamaskinen då.
De finns ju överallt. Har jag faktiskt sett, själv, förut...!
In och ut ur butiker, men inga pastamaskiner...
Till slut hittade jag en modell på Cervera. Men runt mig cirkulerade en hopplöst ettrig "säljar-rinna".
Så det slutade med att jag faktiskt lämnade butiken. Utan maskin! Kan inte koncentrera mig med hennes säljsnack runt benen. Jag måste få fundera i lugn och ro...

Så, hemma...
Recept jakt på nätet...
Vad var det första jag får upp...? Jo, ett tips ur en bok av Leila.
Men den har jag ju, i hyllan!
Trodde hon bara körde cupcakes!
Att den hade ett kapitel om pasta?

Så i morgon får jag göra ett nytt försök med maskin butiken.
Måste ju gå att få tag i en.  Eller ska jag kanske nät söka även på det?
Går kanske att använda något annat man redan har hemma?
Typ, glassmanskin...?

För hon tanten i butiken berättade...
Hade jag ingen "Kithen Aid"? Visst heter den så?? Hushållsassistenen som finns i rosa??
Till den finns en tillsats, för pasta...
Fick jag lära mig.

Fanns inga roliga böcker om resor, heller... Eller deckare...