Flygfixande och reseplanering...

Började denna härliga bonusdag lätt stressad...
Sent i går kväll såg jag en flash på FB. Nya inresevillkor för resande till USA från 1a april. Ok...?
För att komma förbi "emigrations" krävs ett E Pass, ett extra säkert pass med inbyggt chip.
Dels blev jag förvånad att jag helt missat detta, brukar vilja ha koll på vad som gäller. Men framför allt, vad är ett E Pass?  
Surfade runt och försökte se vad det handlade om. Nu vet jag hur man kan ansöka om E Pass hos både  Thailands och Tysklands ambassad! Men inte ett ord om detta hos svenska polisen. 
Konstaterar slutligen att våra pass sannolikt redan är godkända? Redan uppdaterade med "extra" säkerhet!!
 
Dagen har sedan fortsatt med flygfixande och reseplanerande. Insåg att våra bokade platser för onsdagens långresa hade "trillat ur" vår bokning. Fixat nu! Viktigt att veta var jag ska sitta! Bara tanken på att inte få en gångplats... Hm...
Sedan har jag skapat listor. Ända sättet att ha koll! Allt jag måste komma ihåg och absolut inte får glömma bort. Lista för packningen, lista för vad som måste vara klart innan jag drar, en lista för...
Ja, ni hör!
Men har även prickat av...! Dagens lista!
Tvättmaskinen...
Ladda hem böcker för telefonen...
Registrera in adresser...
Betala räkningar...
Men framför allt, NJUTIT AV SOLEN PÅ BALKONGEN...!
Det har ju varit en ledig dag! En underbart behaglig bonusdag!
0 kommentarer publicerat i
Taggar: E Pass, Reseplanering