Bilder från Katowice...

Ska jag från hotellet till kontoret är det enklast att promenera.
Numera kan man dessutom välja var man ska köpa sin morgonmacka! Servicebutiker av olika slag växer upp som svampar. Sedan mitt besök i våras, och det har hänt massor!
Här, en gångtunnel under järnvägen. Kan det bli mer stadsmiljö?
En morgon hade en gatumusikant intagit tunneln, en kväll pågick en bröllopsfotografering för fullt. Mycket speciellt!
Street Art nära hotellet...
 
Sista kvällen, och jag stannade till på ett café som jag spanat in i närheten "Cafe Kattowiz".
Kan hända det var nyöppnat, eller så har jag bara passerat det vid tidigare besök. För varje gång lär man sig att hitta lite, lite bättre.
Detta var ett utmärkt ställe för lite eftertanke, spårvagnarna som rasslade förbi, folk som kom och gick.
I högtalarna var det klassisk musik!
Ganska säker, detta är inte mitt sista besök!