Välkommen ombord...

Sorry, men jag bara älskar detta…!
Att få boa in sig rejält i en liten lyxbubbla högt där upp bland molnen!!
 
Har varit så nyfiken på SAS och nya uppgraderingen till 1+2+1 i business…
Sist jag åkte var det en ”gammal” kärra… Hade bokat SAS Plus och jobbade redan då på en uppgradering, men bara tystnad… ”Uppgraderingen” nå’t alla pratar om, men så få tycks förunnat?
Men om man verkligen vill? Kostar på tok för mycket! I alla fall för mig, och med SAS... Att efterfråga en uppgradering i förväg? Erfarenheten fram till nu säger ”dream on, no way”…
Funkar kanske om du har hundratusen i bonuspoäng, typ…?
Att boka på poäng? Kollat! Bara SAS Go att välja på…

Men plötsligt händer det, som reklamen säger. Kom ett mess innan vi åkte. Hade äntligen min uppgradering som i en ask! Men som ni redan vet, det sket sig! På ren svenska!

I dag var jag fräck!
Relativt tidig på Newark, checkade in i maskinen...
Helt tomt vid bagage droppen…
Så jag frågade helt enkelt!
Möjligt med en uppgradering? Inte en ”lagom”, till PLUS…!
Hela vägen fram, nu ville jag ha allt! BUSINESS med SAS i ombyggd kabin!
Jo, men visst, hur vill du betala…?

Men hur var det nu då? Levde de upp till mina förväntningarna?
Inga jämförelser med Qatar, men detta var klart godkänt! Redan från början! Ypperlig och välkomnande service. Riktigt rejäla fåtöljer! Massage i ryggstödet, ger extra poäng! Har jag bara träffat på i en av Thai's gamla "jumbosar", och hos frisören...  Rikligt med utrymme både för mig och min dator! Samt för den serverade middagen, samtidigt! Smart med panelen för kontakter väl åt sidan, men ändå lättåtkomligt!

Varierad och god meny, möjligen med en något kort vinlista?
Gillade speciellt de varma nötterna som serverades till fördrinken! Liten detalj, men naggande god!
Och frukostbuffén som erbjöds någon timme före ankomst. Om man inte föredrog att sova vidare? Vilket de flesta faktiskt gjorde, helt nedbäddade. Just detta är något jag inte själv kan förstå? Man kan inte sova bort tiden! Varje minut ska avnjutas, max!
Jo då, toaletten hade fönster!

Något jag inte gillade??Det var lite ruschigt under middagsserveringen. Kändes som jag inte hunnit få i mig lilla drinken innan förätten kom in, och så huvudrätten, och glassen... Allt i ett rasande tempo! Kan tänkas att det var för att så många planerae att sova...?
Lite förvånad över det ganska så begränsade sortimentet av filmer? Reagerade jag på även på överresan, och det hade inte utökats eller ändrats för hemresan.

Samt det stora problemet, alldeles för kort flygning Hade mer än gärna fortsatt några timmar till...!

 

Förrätten...
Det blev pasta till huvudrätt, vegetariskt... Trenden fortsätter...!