Sex dagar, sex nätter...

Hur kommer det sig att man aldrig hinner med allt man tänkt sig? Alla önskemål på önskelistan!
Den här gången var jag inte överdriven optimistiskt, vi skulle ta det lugnt! Rent av ganska realistisk!
Hela sex dagar och sex nätter...! En oändlig mängd tid! Egentligen...
Visst, vädret begränsade kanse en smula mot slutet. Ingen idé att köra Empire State Building om man ska stå i ett moln? Eller vandra över Brooklyn Bridge för Brooklyn Highs i snålblåst och lätt regn...?
Var övertygad om att jag äntligen skulle få ta den där rundturen i spåren av "Sex and the City..."!  Frågan är för vilken gång i ordningen? Serien lades ner 2004 för tusan!
 
Men å andra sidan, jag fick en massa mer, en massa som inte fanns med på listan från början!
Som inte ens fanns påtänkt när jag åkte hemmifrån. Som världens mest fantastiska Tiramisu!! Blir fortfarande lyrisk av tanken! På en Veganrestaurang av alla ställen. Till och med så jag bad om ett återbesök någon kväll senare!  
 
Vi spanade, kollade folk, tjuvlyssnade på möten...
Fyndade skor nog många att fylla en egen resväska... Urcoola jeans, en fantastisk kavaj...
Njöt av ljumma vindar! Nös oss igenom dammiga bokhyllor på The Strand...
Så många härliga minnen...!
Jag och systerdottern vilse i tunnelbanan...
Å den fantasiska, föreviga... God nog för att tryckas ner i en doggy bag från BLOSSOM i Chelsea!
PS, detta är INTE betald reklam! 
 En liten bokhylla får vara med från the Strand... (Inte heller reklam...)