Transfer i Frankfurt...

Klart jag fattar att jag inte kan lura någon. Vet i detalj vilket plan jag bokat och vad som väntar, skam vore väl annat?
Men ändå, detta är ju lite kul!
Eller bara hopplös flygplanshumor...??

Befinner mig på jobbresa till Polen, Katowice direkt. Denna gång valde jag att testa Lufthansa igen med transfer i Frankfurt, sedan vidare till Katowice...
Inte fullt lite tidig avgång från Arlanda, inte fullt lika lång resa med taxi när jag väl landat...
Har testat det förut, men då var det "flygande" transfer både till och ifrån. Funkar inte... Det är ju små plan som gäller och buss till gaten...  
Inte en chans i universum att hinna med sin anknytning...

Men nu är det nya tiden, och detta känns möjligt, rent av sannolikt...!
Lämnar Arlanda vid 9.10 med SK635...
Lustigt redan här, när jag inser att det var samma avgångstid som i lördags. Men då var det Götet, i dag är det destination Frankfurt.
Räknade med lite "sovmorgon", men hallå...?
Taxin hämtar till och med tidigare än i lördags. Vanlig tisdagskaos i Stockholmstrafiken...
Lämnar Arlanda på tid. Inget extra, "economy" och plats bokad på sista raden. Rent av positivt överraskad att det gick att checka in via SAS sida redan i går! 
Det är ju en bokad resa med Lufthansa, även om SAS råkar "rodda" första benet...?!
Landar före tidtabell i Frankfurt! Ska vidare inom samma terminal, men från B till A och det är lite längre än jag tänkt mig, på tid med rullväska och datorer...
Men på plats i tid för ny boarding...

Det är nu det blir lite kul!  Ser redan när jag närmar mig gaten, bara STOR fåglar! Riktigt stora fåglar!
Till vänster om vår gate står en gigantisk 747'a och till höger har en trippel sjua checkat in...
Till Polen, och man är van med tvåmotoriga turboprop!! Men hallå, gärna en en tvåvånings jättefågel där i mellan!
Men inser naturligtvis att det är tekniskt omöjligt...!
Förutom att vi är sena, kan inte finnas en plätt kvar ens för ett miniplan att parkera på!
Visar sig senare att vi har en buss... BUSS...? Ok, där flög fågeln sin väg! 
Buss till en B737 långt ute på plattan, närmast "halvägs" till Katowice!
Sena beroende på en försenad ankomst från  Manchester, och med en extra monterad "bår" som blockerar flera rader. Intressant, aldrig sett förut!
Kommer iväg "bara" 30 minuter sent och förutom gratis kaffe serverar Lufthansa även en macka som får mig att förlåta allt som har med försenade avgånga