Heathrow Terminal 5, Aspire Lounge

Heathrow, Terminal 5...
Jaa, mellanlandning på väg västerut!
Men det var några år sedan sist. I början var det alltid BA som gällde. Men det blev så knepigt med väskor som aldrig kom med och hopplöst stressig transfer.
Men är det Amerikanska västkusten som gäller är detta en ypperlig förbindelse. Finns en massa alternativ att välja bland och det gillar ju jag som bekant.
Som nu, när jag frivilligt väntar några timmar extra, bara för att åter få testa en av mina favoriter. Men mer om det senare. Vi tar det från tidig morgon!
 
Attan, dessa urtidiga "ska med flyget" mornar!
Arlanda Terminal 2, och det var bara att gå fram och lämna in väskan. Smidigt!! Mer synd om H, mitt resesällskap som köade i en halv evighet för att få checka in hos KLM. Vi som hade räknat med en liten champanjefrukost där innan jag skulle vinkade av henne. Knappt hon har tiden att passera security innan de skulle stänga hennes gate!
"–Bye, bye! Ses i San Fransisco!"
Ja, men så gjorde vi! Var och en väljer sin resväg!
 
Men nu, i väntan på avgång...
Testar nya Aspire Lounge, öppnade för bara några veckor sedan. Coolt läge, kul att kunna sitta och hänga samtidigt som jag har koll över startbanan!
Tilltugget däremot är så där... Frukost som nog sett sitt bäst före datum. Eller i alla fall bäst före tid...? Nästan bara fritterat i olika former. Men fram emot lunchtid blir det lite mer att välja på.
Passar bättre när man ska ut på långesa.
Men jag hoppar glatt maten och föredrar givetvis flight spottingen på första parkett!