Plaza Athérnée, Bangkok...

Det är ett "favorithotell" som gäller, Plaza Athérnée...
Jag har besökt Bangkok fyra ggr tidigare, eller är det fem...? Varje gång har det blivit samma hotel, Plaza Athérnée. Klart det är en favorit! Varför bryta ett vinnande koncept??
Läget är ultimat, centralt med ett par stationer från Siam Sqare, eller en mini kort taxiresa om man vill vara lat... Ned för gatan har vi Lumphini Park.
Nyöppnad är gallerian Central Embassy, runt hörnet. 

Den här ggn nobbade jag faktiskt deras "club rum", trots ett bra erbjudande! Jag åker själv och det är alldeles för lätt att fastna på hotel, inomhus med fasta tider. Men visst har det fördelar. Man bjuds en öppen bar varje kväll och deras "hors d'oeuvres" är en höjdare! Skulle säga middag! Dessutom i combo med frukost och afternoon tea...
Men som sagt, inte den här ggn... Risken är att torkar ihop fullständigt i AC'n..!
Nu har jag i stället varit en flitig gäst i deras nya lilla pool bar/restaurang... Osäker om den är pernanent eller ej, de bygger om en massa...? Mycket trevlig, i alla fall... Det är lite extra att kunna sitta utomhus och njuta av värmen och omgivningen. Man hör staden! Man ser staden! 
Alla ljuden!
Sirener, bilar, röster...!

Det är poolen det handlar om! I alla fall den här resan. En bra pool och ett eget parasoll...
Med en bok i höger öra! Här vet jag vad jag får! 
Plaza Athérnée är ett business hotell och man behöver knappast trängas om solsängarna! I bland har jag till och med haft poolen helt för sig själv!