På ARN, mot Doha...

När jag nu ändå sitter här, härligt jetlaggad mitt i natten. Det var ju i går, eller rent av dagen före på Arlanda...
Hade ju ett plan att passa, Qatars "Dreamliner", B787 mot Doha!

Var ute i god tid, men incheckningen hade redan påbörjats. Business, det är ju semester! Att bara glida förbi den ringlande kön och rulla fram på röda mattan. Mycket trevligt bemötande av killen bakom disken! 
"Fast track", en nyhet! Alla plus till Qatar!
Fast track i säkerhetskotrollen, men lång kö till passkontrollen!
Alla Thai's TG961 farare!  Semesterfirare, redan lagom tankade och glada i hatten...! Hittar inte passet, hittar inte några glasögon... Jo faktiskt, tanter och farbröder i min egen ålder!
Det var efter en sådan resa jag tog beslutet att flytta en "trappa upp"...

Loungen, "Stockholm Business Lounge"...
Men sorry, sannolikt ända svagheten i Qatars kedja. Även om personalen plockade och höll allt snyggt. Men de har inte mycket att jobba med! Har förstått att de inte kan servera varm mat. Två sorters macka och så våfflor! Våfflor! Det var annorlunda! Men nu var jag ju inte här för att äta mig mätt. Visste att det väntade en del på planet...
Dessutom var wi-fi ur funktion. Det var lite trist!
Men på plussidan, en lugn och avkopplande miljö! Synd bara att man inte kan ägna sig åt "flight spotting" när man väntar!
Nu med strålande vårsol och neddragna jalusier kunde man inte ens spana in passerande taxibilar...