Inte riktigt godkänt...!

Försöker vara positiv och väljer alltid SAS om det är ett möjligt alternativ. Reser ofta nog för ”EB Silver”, så min referensram är relativt bred.
Äntligen några dagars ledighet! Semester och 16:30 flighten från Arlanda till Berlin.
Favoriten, möjligt att jobba en nästan full dag. Men ändå komma fram i tid för att kunna gå ut och njuta av kvällen på plats.
 
Bra start! Mycket trevlig kvinna i disken för incheckning!   
Snabbt och smidigt genom ”security”...
Såg sedan fram emot loungen, som visade sig vara knökfull. Nu vet jag att det pågår ombyggnader, och att ytan kommer att utökas.
Fick senare höra att det var möjligt att besöka även den tillfälliga loungen som finns skapad under tiden för ombyggnad. Men varför inte informera om detta?
Måste ju visa upp min biljett för att bli insläppt!    
Dagens meny bestod av kallskuret i form av en smakrik salami, en potatissallad som kan ha varit lite upphottad med saffran för snygg gul färg och till det en grönsallad med huvudsakligen ruccola.
Nja, inte i kö för en Michelin stjärna…
 
Nu kan jag väl hålla med de som tycker att detta handlar om lyxproblem. Det hela är frivilligt och så vidare…
OK, alla kan ha en dålig dag på jobbet, även SAS kocken…
Jag fick ju ändå en plats i ”fönstret” där jag trivs bäst, men fick ta vinet i ett vanligt dricksglas då vinglasen tagit slut… Ja, ok...
 
Boarding i tid…!
Fullt plan och det gällde även de främre raderna. Men även här var det ”någon” som hade en mindre bra dag.
Lite för jobbigt att dela ut våra papplådor med käk. (Mer potatissallad, by the way... ;-)
Men jag har förståelse, en full flight och det är bara 90 minuters flygtid till Berlin. Det är stressigt att hinna med alla måsten!
Både servera och dessutom komma ihåg att le. Säkert en massa extra frågor som tar tid och önskemål om kaffet först efter maten…
 
Samma ”någon” tillbringar därefter resten av flighten med sin telefon… Ett slarvigt fördraget draperi. Jag satt på 2D med full insyn.
Lovar, det var djup koncentration på skärmen där! Spel? För jag hoppades han inte kollade FB? 
Inte vad jag vill se som gäst! Skulle kanske ha filmat det hela, gjort succé på FB!