Så galet...

Från allra första början var det en "docka" som gällde!
Från varje nytt resmål! Gärna med nationaldräkt! Jag har ett gäng! Speciellt gillar jag den lille samepojken vi köpte i Mo i Rana, Norge!
Tror fortfarande jag har honom i någon låda på vinden...?
Något mer till åren, och det var souvenirer i form av guldiga gondoler, träskor från Holland och lutande Pisa torn...
En väderkvarnar från Öland, eller var det en fyr? Här vet jag att det faktiskt var en LP skiva med Svensktoppslåtar som lockade mer!
Hämska tid!
Ja faktiskt, ett nedsnöat kloster i en glasglob från Södra Italien! Men hur realistiskt är inte det??
Gondolen som roterade och spela 'O So le Mio, vilken grej!
Skulle vara superkitch och säkert super cool i dag! Riktigt retro!

När jag själv väl fick bestämma blev det ofta nya musik, eller långt senare en video eller DVD...
Dofter och smaker räcker länge!
Reagerar fortfarande på en parfym som inhandlades av kamraten på språkresan i Hastings '78! Minns inte var den heter, men jag har fortfarande tvärkoll när den korsar näsan...
Eller den mindre lyckade doften som syrran köpte den där hemska charterturen då det bara regnade  och jag blev riktigt, riktigt magsjuk... Spiralformad flaska, huva...!
Kolgrillat i Öludeniz '85... Yes! Me like...!

Eller nu doften Si från Armani, som jag för evigt kommer att förknippa med Qatar och Bangkok 2015!
Fick ihop en liten samling efter fyra flighter och lika många små rese kit!
Spännande med dessa minnen!
Men man har sällan en aning om, innan...