Fakir flight från ARN...

För en vecka sedan...
En fakirflight från Arlanda!
Detta är inte kul...! Redan 04:45 ringde klockan och 05:15 hade jag taxin "hetsandes" utanför porten!
Bokad först till 5.30, men... Inte bara tidigt, dessutom stressande!
Knappt färdigduschad!
En flight i ottan,  tidig nog för att behöva "kuta" bort till Sky City för att fixa valuta!
Bonus, blev en diskret selfie! Jag står där som ett spöke...!!!
Men det var en snygg vy över alla snygga flygmaskiner! Hinner med att njuta snabbt eller snarare vilsen i sömndimma!!

Terminal två, och Air Berlins A320 mot Berlin vid 06:30 som gäller...! 
Ok, har blivit några turer vid det här laget. Ska man vara på Berlinkontoret vid 09:00 är det 06:30 som gäller!
Att man sedan närmast sover sig igenom dagen är ett senare problem!
I dag var detta bra första benet...!

Efter Malmö äventyret förra veckan var jag ju inställd på det värsta!
Hundra laxar i en laxask...
Men attan, ganska gott om plats!! Var ett tag sedan jag flög med Air Berlin!
Problemet är ju att man måste betala extra för sin plats om man vill välja, klart man vill välj, är ju viktiga saker!
Men tror inte chefen ser just den lilla detaljen lika viktigt?
I dag är det han som betalar...
Men jag kollade faktiskt...
Gick faktiskt inte att välja! Taskig service...!
Innebär alltså check in först på Arlanda!

Men det gick vägen och med grov marginal dessutom! Tror jag hade 3 "rader" för mig själv där bak?
Hade kunnat bädda ner kollegan!
Men han satt där framme, hade ju checkat in på nätet...! Duktig han...!
Varför jag alltid sitter där bak?
Tror jag är smart...
Flyger du SAS börjar man serveringen där bak...
Ofta få man redan på Arlanda gå på via bakre dörren. Å i Berlin, på Tegel är det alltid buss till terminalen som gäller!
Dvs mycket sannolikt att de öppnar den bakre dörren...!
Dessutom, man brukar fylla på framifrån! 
Bara fördelar!