Extra allt, en gång till...!

Fördelen med dessa lite extra ordinära flygresor, man har något att njuta av in i det sista!
Hemresan blir inte bara ett besvärligt måste! Man kan dra ut på upplevelsen lite, lite längre...!
För en ny härlig upplevelse blev det, hela vägen ända hem!

Positivt var att hotellet bjöd på en extra sen utcheckning, vilket gjorde det möjligt att utnyttja solen in i det sista. En taxiresa senare, och det var incheckning på stora snygga flygplatsen Suvarnabhumi Airport. Smidigt och tydligt skyltat! Den här gången hittade jag även "fast track" vilket gjorde att emigrations och säkerhetskontroll gick på minuter. Här samarbetar Qatar med Thai konstigt nog, och det innebär att det är Thai's egen "Royal Orchid Business Lounge" som gäller. 
Tja, ok... Stor lounge med god variation på tilltugg och dryck, men lite opersonligt?
Börjar inse att jag är lite "kinkig" när det gäller lounger!

En ny flygtur med A380'n, och faktiskt toppar den ditresan! Här är det verkligen en total mix av nationaliteter, riktigt exotiskt! Bredvid mig sitter två herrar i långa vita fotsida traditionella arabiska dräkter. Det lustiga är väl att mannen närmast mig ägnar all sin uppmärksamhet åt filmen han har  på skärmen. En av mina egna favoriter, en riktigt romantisk Hollywood rulle!
Efter en härlig middag är det dags att göra ett besök i baren!  
Nu med ett kvällsflyg, och vi är väl 5-6 personer i den lilla loungen! Några hänger, andra sitter och pratar...
Mycket trevligt och servicen är fantastisk! Själv kommer jag i samspråk med en kvinna som bor i Doha, men uppvuxen i Brisbane. Ett mycket spännande möte där uppe bland molnen.
Tiden bara flyger!

Nytt byte i Doha! Passar på att ge "