London var det...

Meningen är inte att bara skriva när man är ute och far. Tills man inser att man inte ens skriver, när man just är ute och far! Jag har en bild, jag har en telefon och jag har till och med gratis wi-fi på Oxfort Street!
- "Welcome Eve", får jag till svar när jag testar!
Men hallå, det är två år sedan mitt senaste besök! Helt galet, snacka om att var påpassad!
Att man lämnar spår...!
Bara namn och en mailadress, som kopplas ihop och länkas världen runt! Ens en idé att försöka gömma sig?
 
Men annars, London var det ju!
I dagarna fyra! Bodde på ett urtrevligt litet hotel några kvarter från Oxford Street! Lagom långt från de värsta turist stråken! Områden där folk bor, inte bara vi besökande!
Målet var shopping, och shopping blev det!
Möjligen lite amatörmässigt att bara ha en liten väska med sig. Dock expanderbar! Men guldkaninen gick ändå inte i!
Den fick åka handbagage!
 
Gjorde vi något mer än shoppade? Nja, lite promenerade! In och ut ur andra butiker...! Tog oss ner mot Piccadilly, snurrade en smula i West End, SoHo... Bara för att leta nya butiker och en och annan restaurang. Faktiskt!
 
London har bliivit charmigt igen!
Som på det gamla goda 80-talet! När man tog en 2-veckors charter tur med Atlasresor och bodde i Bayswater. Eller DFDS Tor Line från Göteborg!
Det var tider det! Inte en guldkanin i sikte! Men det var långt till London!
Bara massor av smink i bagaget, Top Shop, Top of the Pops och en rent sanslöst dyr schal från Liberty's är vad jag minns! 
Eller kamraten som köpte en knallrosa skinnjacka! 
 
Yes, London är tillbaka!
London ligger närmare än någonsin...
Kommer inte att dröja två år till min nästa tur!