På jakt, mer grrr...!

Känns som om jag sover bort tiden! Vitaminer, uppigande, men det hjälper ju inte!
Detta eländiga mörker suger!!
Så för att jaga energi har jag lämnat jobbet tidigt i två dagar. Lämnat när det fortfarnde varit ljus!  
Plussa på lite shopping terapi! Vilken dunderkur!
 
Idén dök upp redan i söndags kväll. Ingen inpuls, har funnits där i flera år men jag har inte riktigt fångat den.
Surfade runt en vända och hittade en säljare vid Odenplan.
Fördelar, nakdelar, den ska jag ha... Kånkade hem jättelådan på tunnelbanan. En ny Viking från Husqvarna, en Eden Rose. Märkligt namn på en symaskin, egentligen!
Jättelinjalen för mönsterkonstruktion fiskade jag fram bakom bokhyllan!
Frågan är var jag kan hitta resten?? Kommer inte ens ihåg när jag senast sydde i en knapp?
 
I dag har jag köpt tyg! Blev några varv bland hyllorna innan jag hittade det jag sökte. Meningen är att köra några kuddar för att bli lite varm i kläderna, lära känna maskinen. 
Först, en modern klassiker i svart och silver! Inte något jag sett förut! Å så snubblade jag nästen över leoparden ovan. Taget!
Visade sig när det klipptes till... Leoparden ligger på dubbel brädd. Ja, dubbel dubbel! Jättebred!
Attan, tror jag hittat mitt överkast??
Helt galet, en leopardsäng var inte vad jag planerat...?
Men varför inte? Tanken får vila till helgen!
Mer grrr i tillvaron!
Äntligen händer det något! Kreativitet! Inspirationen flödar...!