Invasion på Italienska...

I går, ännu en härlig dag vid poolen. Hade den nästan för oss själva, vilken lyx. Någon kom, någon gick. Bara lugn och avkoppling. 

Jag var djup inne i en god bok när idyllen plötsligt förändrades. 
Först kom det två, och så några till... Å ännu flera!! Tanter, italienska Tanter...! I flock! Vilket tjatter!!! Vilken volym! 
Ska aldrig mer klaga på stackars gapiga barn!
De invaderade fullständigt! Jag var helt omringad! 
I bland frågar man sig om man är osynlig? Ser de inte att jag finns här???
Så liten är jag inte...
Det diskuterades, det plaskades och de åts mat. Sedan lika snabbt som de invaderade var de borta, och lugnet kunde åter lägga sig över vattnet och omgivningen... 
Men då var vi redan på väg mot rummet. Tur att det inte var sista dagen och jag hoppas de nu dragit vidare på sin rundresa. För en rundresa av någon typ var de. De hade en söt liten italiensk pojke med sig som reseledare. 
Men han behöll kläderna på...