Nu är det Första Januari Tjugotretton...

Att tiden går är något vi kan vara helt säkra på. Att det var i går vi firade in 2012 är kanske att ta i, men ett helt år sedan? Fast jag har ju faktiskt hunnit med ett och annat också. För att inte tala om den där jättelistan med alla "måsten" jag inte hunnit med. Det var väl den listan som skulle bli mitt nyårslöfte, men nyårslöftet glömde jag bort. Hade fullt sjå att kolla raketer och ohh och ahhh'a...
 
Till och med dagen har gått fort!
Fick stressa upp i morse för att hinna in till stan och "Sture" traditionen, måste ju skåla in tolvslaget. Ja, det mitt på dagen alltså. 
Sedan hem med en grendosa från Clas Ohlsson rikare, och det sista inför aftonens middag.
Helstekt parmalinad oxfilé, potatiskaka och rödvinsås. 
Ja, före det var det snittar i tre variationer.
Jo, jag tackar jag!
I bland blir jag impad själv!! Även om det inte alls flöt som jag ville, och filén ville inte alls som jag. Men resultatet, inte så illa pinkat! 
Det var möjlligt att inta kaffet på balkongen!
Sedan, nära tolvslaget var det promenad över gården till en annan balkong,  Lite bättre sikt, och vickning efter bubblorna!
 
Å nu sitter jag här med en diskmaskin som går. TACK för att jag slipper diska för hand!
Däremot borde jag packa. Ska med ett plan om några timmar. 
Ja men ni hör ju...
2013 blir som 2012... Å inte lär det gå långsammare! Så det är lika bra att köra hårt från början. 
Jag har en del planer.
Men de kommer en annan gång, för nu pep diskmaskinen!
GOTT NYTT på Er...!