Hallå, här är jag igen...!


Sorry, har inte glömt er alldeles...
Även om man kanske kan tro det så här efter en vecka i total tystnad, typ...
Men det var ju en förkylning som kom smygande. Eller smygande, total knock, nästan ren knock out inom bara något dygn!
Horizontal läge...
Host, host och snörvel snörvel...
Å stackars mig och mitt dånande huvud!

Inte blev det bättre när jag insåg att de där "tjommarna" på Portobello Road inte bara stulit mitt kort.
De hade även lyckats "själa" min musik! För med ett spärrat kort förnyades inte heller musikabonnemanget och  Spotify blev tyst som i graven... Katastrof! 

Frågan är vad mer som kommer att "skrika"? Vad mer har jag missat...?
Skumt de där, att inte ha något kort, bara kontanter. Men när var det så, senast? Nittonhundra sjuttio åtta...? När man använde hålkort för att göra uttag från sitt person konto??
Ja, men snacka om att tiden går...!
Checkar fanns det också...
I dag finns det knappt en bank med manuell betjäning! Var tvungen att ta ledigt från jobbe för att kunna åka in till Fridhemsplan och beställa ett nytt kort!
För jag jobbade ju faktiskt 6 timmar förra tisdagen, innan jag blev sjuk!

Men snabba var det, banken! Hade ett nytt kort på några dagar.
Plus nya pin koder. Hur nu de ska få plats i huvudet? Pin kod delen i hjärnan kryper för varje dag som går.
Talade jag om att det snöade i går, och var nordliga stormvindar när jag tog mig en liten promenad. Brr... 

Men hallå, vilket gnällande...!
Possitivt tänkande med vårblommor till balkongen, tack! Laddade i går, och DE överlevde hela vägen hem! 
Nu är balkongen vrål pimpad!
Blommande jul rosor, och massor av knoppande lökar! För att inte tala om ett fång av härliga lyxiga tulpaner från blomsteraffären! Måste även pryda bordet inne, måste få peta på dem och njuta av tulpan "gnisslet"!!
Musiken är tillbaka! Häpp! 

Till och med bilden får vara med!
Fast den är tagen alldeles nära den förbenade bankomaten! Men det är ju inte bildens fel