Berlin, igen...!


Lämnade Dubai i går morse...
Alldeles för tidigt, i dubbel bemärkelse! Hade gärna stannat ytterligare några dagar. Å att dessutom knalla upp vid fyra, inte riktigt min grej!
Men det vara en tidig flight och en ännu tidigare incheckning...

Mellanlandning i Berlin, nästan nio timmars väntan...
Så vi körde en repris av fredagen. Hoppade in i en TAXI och drog in till stan! Nu hade vi ju all tid i världen!
Jag hade redan siktet på att köpa ett par gröna stövletter. Valde bort dem i januari, när jag köpte ett par RÖDA. De röda har blivit superfavoriter, så ett par gröna vore ju "smutt".
Sagt och gjort, köpte mig ett par. Vilt på hejad av M.
Kom ut ur butiken, och skulle passera nästa... Det jobbiga är att just i detta området ligger skobutikerna tätt, och jag älskar skobutiker! Förödande! Ett par rosa i fönstret! Måste gå in och kolla...
M, får jag gå in och titta...?
Snälla...!

Samma märke som mitt gröna par. Som små underverk, rosa underverk!
Måste prova... Som rosa stövletter, känns inte riktigt rätt. Faktiskt!
Det är ju kängorna som gäller! Riktigt rätt! Sitter som handsken...

Ja, bilden talar väl för sig själv?

Tar sedan tåget genom stan. M ska kolla in tyska möbler. Tyvärr saknas just de vi vill se, och provpeta på. Men vi får en känsla. Hinner med en fika på italienska favorit caféet, bubbel på kneipen nära KaDeWe.
Sedan är det TAXI som åter gäller ut till Tegel...
Effektivt utnyttjade tyska timmar! 
Nu hoppas jag att nästa besök i favoritstaden dröjer. Förödande för ekonomin...!
Men det är klart, kängorna fanns även i stålgrå... Om jag skulle få vägarna förbi!