Här hör man, Hamburg...!


Affärsresa till härliga Hamburg. Taskiga flygtider gör ju att det blir en bonus kväll. Om man nu ser resandet som en förmån! Har väl inte undgått någon, att jag har mina svagheter?
Den här gången höll vi oss dessutom borta från de stora opersonliga affärshotellen. Valde i stället en klassiker, granne med Centralstationen. Min vana trogen, önskade mig ett rum mot gatan! Fick ett nyrustat dubbelrum för egen räkning mot gränden! Det var riktigt flott!
Sov med öppna fönster, och kunde njuta dubbelt! Härligt, att bara ligga där och höra Hamburg!  

Hotel Europäisch​er Hof, Hamburg... Kan mycket väl tänka mig en privat tur tillbaka. Med lite mer tid! Hotellet har en stor SPA anläggning med och egen pool! Planen var att testa, men tiden fanns inte! Så det var bara att prioritera!
Dessutom pianobar, med "live" pianist! Finns det kvar här hemma??   

Men huvudsakligen, det var två dagar proppade av arbete!
Riktigt givande! Nu väntar vi med spänning på en fortsättning! 
Resultatet av full fart i Hamburgs hetta! För vi hade tråpisk temperatur i dagarna tre...! men döm om min förvåning, när piloten inför landning ropade ut att Stockholm hade 28 grader! Hörde det på tyska först, men trotte jag hört helt fel! 
Men inte då, 28 grader var det...!