Fortfarande Franska...!


Å det franska intrycken bara fortsätter!
Trots att jag nu varit hemma, i lika många timmar som jag var borta...

Hamnade inne på NK's bokhandel. Brukar smyga upp där när jag vill ha lite inspirerande bokhandel känsla!
Det som hoppade på mig direkt, vara en annorlunda reseskildring tillika kokbok, "Fransk Afton"...
Men varför inte?? Berättelser, bilder och recept, en massa gott och blandat!
Den fick faktiskt följa med hem! Den måste jag bara läsa!

Så ner till livsmedel, eller saluhallen...
Och vad hittade jag där, i en av delikatessdiskarna? Macarons, franska lyxiga mandelkakor...!
Dessa fantastiska små konstverk!
Har ju funderingar på att baka ett gäng själv. Men jag ska vara ärlig, har inte ens smakat dem! Har bara gått på utseende!
Skulle naturligtvis köpt dem på plats, om tiden funnits...!
Nu blev det några svenska Macarons i stället.
Jo då, har hunnit stoppa i mig en.
Först rent sanslöst söt, men sedan som en dröm...! Den var beiga, innehåll "kola"...

Mmm....