Valborg, med rabarber...!


Valborg, men även lördag...
In till stan för kaffe med N, och några ärenden!
Känns som en evighet sedan sist! Ja, inte ett besök i stan. Gjorde jag senast i går.
Men en morgonfika! Den, är ju lite helig... Vad har jag gjort på lördagarna sista veckorna??

Strålande sol, det blev promenad ändes Norrmälarstrand!
Vore det inte för träden och med alla blad som fortfarande växer för fullt, skulle man lika väl kunna ha en dag mitt i juli! Med tanke på den känslan av full sommar man vandrar runt i!
Men det är fortfarande bara april. I alla fall i ytterligare några timmar!  

Boule bar höll på att öppna!
Vi promenerade vidare ändes vattnet.
På Mälarpaviljongen var det redan full kommers. Klart det måste invigas! Går inte, att bara gå förbi...
Bjuder på ytterligare en ny ponton i år! Massa mera plats!
Det är ju så läckert att slå sig ned, ute på en av dem!  
Vi blev kvar en god stund.
Bara så rogivande! Lätt guppande, måsarna, musiken, i strålande varm underbar sol... Å så kluckandet...!

Slutligen inne i stan då!
Lite köpslående på Hötorger. Cerisa pioner, söta smaskiga jordgubbar och en massa blåbär...
En lax sallad ner i Hötorgshallen, och ett kung krabbe ben! Gbg besöket gav mersmak.
Å så ett av dagens mål, Weibulls... Med tanke på vädret är det ju fullt möjligt att redan fixa balkongen! Skulle ha bambu. Fanns ingen bambu. Förhoppningsvis får de in igen! Lovade att ringa.
Men det fanns en kruka med rabarber...
Så jag köpte rabarber!
Då kan jag bjuda på rabarberpaj om jag får fint besök! Rabarber kompott, rabarbersaft, eller rent av lite egen marmelad...!

Hade ytterligare ett ärende. Skulle ha en pocket, glömde vi bara bort helt...
Får bli ett nytt försök i morgon.

Ingen trängsel ute på pontonerna... 

Kul effekt, då ett av de två tornen på Högalidskyrkan försvinner...!