Passerade Kungsan i går...


Redan förra helgen kom rapporterna om blommande körsbärsträd i Kungsan. Så dags då, när jag själv letade blommande magnolia i Köpenhamn!
Men i går tog jag chansen. Hade vägaran förbi när jag skulle inta månadesn lyxlunch, Operabaren för April. En mycket trevlig liten tradition!
Vem hade kunnat ana, när vi gjode den bokningen för en månad sedan, att man skulle ha bokat en restaurang med uteservering? Då i slutet av mars bjöds vi ju på snöstorm!  

Men tillbaka till allt det rosa! Höll på att missa det hela. Det hade redan börjat snöa rosa blad! Så fort det kom en liten pust, singlade tusen och åter tusen små blomblad runt runt! Vilken läcker effekt, vilken underbar sommardag!!
Å mycket folk!! Rena folkfest, mitt på blanka fredagseftermiddagen!

Tog mig sedan en promenad över Kungsholmen, och njöt hela vägen hem.
Passade på att köpa några prinskorvar på Taylors & Jones, när jag ändå passerade och så blev det ostar, kex och lite marmelad på Winjas... Innan jag var hemma hade kassen blivit ganska tung!