Allt försvinner...!


Så har jag hallen fylld av flyttlådor igen. Bara att börja fylla dem. Införskaffade även några rullar pack papper. Meningen var att skaffa bubbelplats. Var övertygad om att jag såg det på jätterulle sist, nu var det bara i engångsförpackningar.
Passade även på att kolla trall till balkongen. Får bli en senare fråga. Ska flytta in först. Å det gäller även för utemöbler. helt klart är att det är dansbana som gäller för uterum i år. Inte min lilla kompakta balkong. Då blir det ståplats. Eller en stol, på sin höjd. Blir bara så ensamt då, om gästerna ska stå...

Under  aftonen har jag kollat på en film.
Det är ju så märkligt med mina filmer sista tiden. DVD burken lägger bara ut sub texten till en del, sporadiskt... Nu går det ju bra när det handlar om engelska filmer. Var värre när det handlade om Coco Chanell, som var på franska. men i dag förstod jag problemet. Det måste vara en inställningsfråga. Textraden syns bara när det är två rader. Annars kommer textremsan utanför bilden. Är ni med...? Får väl leta fram en manual och se om jag kan lösa det. Eller så får jag hålla mig till engelsktalande filmer, eller svenska...

Earth hour...
Jo, jag skulle vara med. Missade det helt förra året. Missade det igen i år. Hade bara filmen och den försvunna texten i huvudet.
Å tar jag inte och slår igen fabriken nu, missar jag snart en timmes sovande också. Då själ någon tiden. Å den har jag redan blivit bestulen på en gång i år. Närmare bestämt i Orlando. Plötsligt var den bara borta, timmen...