Vinotek...?!


I kväll tänkte jag inte bara inta en hamburgare, och tillbringa kvällen på hotel rummet. Knallade runt en stund och letade efter ett passande ställe. Gärna snyggt, trevligt. Ja, ni vet ju vad jag gillar!!

Men det var inget som föll mig direkt i smaken. På bästa solläget var det fullt. Näst bästa, för lite folk!
Annat för dyrt, för kallt, nej tack till puben...
Lutade åt baren på hotellet. Jo jag vet, lite b...
Men så på vägen tillbaka passerade jag ett ställe jag lade märke till redan i går. En Tapas Bar.
Varför inte!

Vilken höjdare!
Gratinerade rödbetor, chévre och pinjnötter...
Potatis med chévre och
Antipasta tallrik med charkuterier...

Oh... Säger jag bara...!

Å till det ett glas rött. Ok, inte det...?
Vinkort?? Ok...

Helt nytt för mig! Kortet laddat med en hundring, sedan fyller man på!
Å det gäller även för vinet. 4 cl, per tryck...! 18 olika sorter, till olika pris.
Bara att prova på!
Kul idé, riktigt smart...!

Stället, tapas - BAR TAPAS DELI
På Storgatan 44

Oj, glömde nämna kolapajen med hallonmosse!