Gå i ide! Gå direkt i ide, utan att passera gå...!


I dag, är jag plötsligt hopplöst trött på allt mörker!
Jag har inte minsta lusten att ens försöka vara optimistisk. Struntar fullständigt i om det har "vänt", eller om det bara fortsätter att bli mörkare, och mörkare och mörkare...
kan man gå i ide, och vakna upp igen om 6 månader...?

Bara så uttråkad på allt!
Å inte blev det bättre av att man blir blåst...
Som i går...
Satt och väntade på Mat-Tinas nyårsfirande. Dels skulle det lagas passande buffé mat till nyårsfesten, dels skulle hon åka till Berlin och låta sig inspireras av nya mattrender. Sännande!
Men vad hände?
Inget av maträtterna inspirerade mig nämnvärt. Å inslaget från Berlin kom först i programmets elfte timme, och vara de säkert i 35 sekunder. Jo då, hon besökte KaDeWe, och det var bilder på henne framför en kryddhylla, och så var hon tillbaka hemma vid spisen igen...
Snacka om falsk marknadsföring!

Jag går i ide, tror jag...!
I alla fall i några veckor. Så kan jag inspireras av Berlin på egen hand!