Coola doggar...!


Har haft en kul "full fart" dag, knappt så jag fick i mig lite lunch! Surfade sedan vidare in till Gamla Stan för att träffa goda vänner.

På tunnelbanan, knappast världens mest spännande sätt att resa, men ganska så effektivt...! Är jag trött, pluggar jag in musiken i öronen och landar snabbt på en annan planet.
Andra dagar, som i dag...
Ingen ögonkontakt, det är inte bra! Men man kan ju kolla in folk lite diskret! Alla stilar sida vid sida, framför allt i rusningstid!

Det är extra trevligt att ha sällskap av coola city doggar! De där som bott i stan, i hela sitt liv och åker tunnelbana varje dag, minst! Tågen kan nästan köra över nosen på dem, och de rör inte en fena.
Tvekar inte en sekund när dörrarna öppnas. Avstigande har inte företrädande. Sedan omedelbart när husse eller matte satt sig ner, lägger de sig platt och drar tunga timmerstockar!

Just den här fyrbentingen var kanske inte så fancy som många andra city doggar man ser i rosa eller pälstäcke, men han såg ut att ha det välldigt bekvämt där mitt i gången. Turligt nog var det långt i från fullt, så han fick ta lite plats utan att riskera att bli trampad på.
Snacka om att gilla läget, och kunna koppla av!
Å så steg han av på Odenplan...