CityCenter, Las Vegas...


Vid mitt senaste besöket, ca året sedan. Fick jag ögonen på ett mega projekt som pågår här i Las Vegas. Ett gigantiskt jättebygge. City Center, Las Vegas. Då reste sig enbart skelett mot himmelen! Men höga nog för att visa att resultatet skulle ha wow effekt! Har snackar vi höga hus! Riktigt höga hus! Vad jag skrev då hittar ni här!

Sedan har krisen kramat Vegas. Jag har hört hur allt har stannat av, jag har läst att inget händer.

Nu ser jag bygget med blotta öget! Bor granne med projektet, och har koll... Kan lova att de bygger så de knakar!!
Flera delar invigs redan i december i år!! 

Vidgar man sedan sina vyer över Stripen, ser man att Planet Hollywood inom kort öppnar ett eget "torn". De står redan på plats! Syndes inte för ett år sedan. Samma gäller för Venecian, även här bygger man ut!

Butiker och helt nya Mall´s ska vi inte tala om! Växer upp som svampar ur jorden!
Las Vegas måste vara en av de plaser på jorden där lyxbutikerna ligger klart tätast! Å det gäller även lyxhotellen, med tanke på antalet som slagit upp sina portar bara senaste åren...!
#1 - - Margareta Esplund:

Ligger säkert i klass med Dubai. Där kan vi snacka tätt med lyxbutiker :-)