Heldag i stan...!


Vaknade av ett SMS, och "Vaken?"...
Jo tack, nu...!

En stund senare satt jag på tunnelbanan in mot stan...
Ska man ha en plats vid bardisken på Piccolino Bar i Hötorgshallen, gäller det att vara tidig.
Vi hade tur, det fanns plats! 
Kul att kolla folk! Många shoppar till lördagsmiddagen, men den stora massat flyter runt för att lukta och titta. 
Blev kvar ett par timmar, sedan snurrade jag vidare ut i butiker på egen hand.

Nu vet jag var människorna är!! Alla de som inte hittade till Vällingy i går! Kul! Blir så mycket mer känsla då! 
Knallade runt med stora ögon! Njöt av kommersen, shoppade lite... Men inte för mycket, nå't måste jag ju ha kvar till semestern också!
Så många häftiga skyltningar! Det ska uppenbarligen vara stora ljuskronor i år! Med andra ord är jag rätt ute, vill ha en tuff svart till mitt nya hem!
Men NK's fönster fick vara. Gick inte att ta sig fram och förbi alla barnvagnar!

Tog vägen förbi Hötorget på hemvägen. Utförsäljning av allt i vanlig ordning. Närmast kaos! Det blev ett gäng riktigt häftiga amaryllis! Om några dagar, när de slagit ut blir klockorna gigantiska!