I dag spolar vi bakåt...


Så kallad sjöutsikt...

Hemma igen, och väskan är redan upp-packad. Nu ligger allt i en stor jättehög, redo att tas hand på hallgolvet. Tidig tvätt tid, så det gäller att vara beredd...!  

Härlig sommarkväll! Såg till och med en ballong på håll när jag åkte in till stan med flygbussen.  Känner att jag är lite vilsen i dagarna! Det är ju onsdag, och snart Midsommar!
Flygresan hem var behaglig! Perfekt flygväder! Men tanken slog mig, tänk om väskan försvinner, igen...! 
Ska jag då ut och köpa allt igen??
Eftersom jag ska iväg, igen...!
Men väskan var med tack och lov.

Men blev förvånad, planet var knökfullt! Trodde jag hade fönsterplats, och såg fram emot några snygga bilder. I stället satt jag som en sardin inklämd mellan två stadiga, bredaxlade grabbar. 

Slapp i alla fall stressa till flyget!
Vi slutade i god tid, och jag hade ett par timmar på mig att göra Schiphol. Snurrade runt inne på taxfree. Skulle inte ha nå't, men man måste ju kolla. Hittade några läppglans från Donna Karen, jag inte kunde stå emot. Hittade en ursnygg röd lackväska i en av de andra butikerna. Men här avstod jag, kostade en liten förmögenhet... Blev i stället några ostar. Inga stora, hinner jag inte äta upp. Men hittade en förpackning med bitar av olika smaker. Att använda i sallad exempelvis. Passade bättre.

Jo med det var kurs även i dag.
Hade en del kvar som skulle vi skulle igenom. Visade sig att några skulle fortsätta kursa ytterligare två dagar.

Uppe tidigt, skulle ju tömma rummet.
Å packa ihop det sista. Visade sig att jag blivit av med låste på väskan. Tänkte inte på det när jag tog emot väskan i söndags. Måste ha klippt upp det för kontroll. Över Atlanten får man ju inte längre låsa väskan. Då öppnas den med våld... Synd, var ett bra lås!

Men...
I kväll när jag kom hem tog jag av mig jeansjackan och fastnade i något som satt i fållen på blusen jag hade på mig. 
Det öppna låset!
Så korkat, har uppenbarligen fastnat i tröjan långt innan jag satte den på mig! Så har jag knallar runt med låset hängandes i "kroken", låset var öppet! Att ingen sett det? Eller trodde man att det var en ny mode asseccoar?