Matmanisk...


Eftersom jag är lätt matmanisk just nu, får det bli ytterligare en bild i från gårdagens himmelrike. Det är A's ostbricka, och i dag har jag hört henne beskriva den igen, och igen, och igen... Smakerna, dofterna, känslan... 
Kommer att bli ett nytt besök, var så säkra! Vi har samlat på oss en liten supporterklubb! Efter allt matsnack vill alla hänga på!
Men för egen del får det dröja några månader.
Soppracet har påbörjats, och vita veckor som inletts.
På sin höjd en latte på lyxig rödmjölk.
Ska man bli fin, får man lida pin...

Fick ett av mina bokpaket i dag. Så det var bara att ta tunnelbanan till Odenplan för att hämta.
Regnade när jag väntade på tåget utanför stan. Väl vid Odenplan hade det gått över till snö. Å under vägen hem förvandlades jag till en snögumma i ymnigt snöfall. Såg knappt var jag satte fötterna.
Sedan slog det mig när jag skulle in genom porten. Då regnade det igen.
Hade ju varit intressant att se om det fortfarnde snöade ymnigt på andra sidan huset!!

Men jag kunde inte gå tillbaka för att kolla!!
Jag skulle ju upp och kolla innehållet i paketet!
Hade även planerat att hinna över till Fridhemsplan för att investera i ett mobilt bredband. Men det får bli i morgon.
Nu ska räkningarna in på kontot, och så lite städning före sängen. Gäster på lördag...